چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ورود بیش از ۱۱ میلیون‌ زائر به مشهد از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون(۱۹ فروردین ۱۴۰۳) | مدت متوسط اقامت زائران در ایام نوروز سه روز بوده است + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۰۶۵۱
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
ورود بیش از ۱۱ میلیون‌ زائر به مشهد از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون(۱۹ فروردین ۱۴۰۳) | مدت متوسط اقامت زائران در ایام نوروز سه روز بوده است + فیلم
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: مجموع آمار ورودی زائران از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته که ۳۳روز خدمتگزاری می‌شود، ۱۱میلیون‌و۱۲۷هزارو۷۳۵نفر بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز ۱۹ فروردین‌ماه، در سومین کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران که در سالن جلسات اداره کل صمت خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: زیارت گنج اصلی حوزه معرفتی، فرهنگی و اجتماعی نه‌تنها در میهن اسلامی بلکه مکتب اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: جاذبه بی‌بدیلی در مضجع شریف امام رضا(ع) وجود دارد که در همه ایام سال شاهد حضور باشکوه مردم در این آستان مقدس هستیم و در مناسبت‌ها، گستردگی بیشتر و آمار بالایی دارد. این بیانگر فرصت بی‌مانندی است که ناشی از جاذبه مکتب اهل‌بیت(ع) و دلبستگی آحاد مردم به ایشان است و این، مسئولیت ما را بیش‌از گذشته سنگین می‌کند.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: در موضوع زائران، شاهد گستردگی حضور هستیم که تنها در کمیت نیست و از همه سنین، اقشار، شهر‌ها و روستاها، نخبگان، فقرا، مستمندان و نیازمندان حضور دارند. اگر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از حج به عنوان کنگره عظیم اسلامی یاد کردند، زیارت حضرت رضا(ع) کنگره دوم جهان اسلام است که همه حاضر می‌شوند و دو پیام اصلی دارد که اول دلبسته اهل‌بیت(ع) هستند و دوم همه خواسته‌ها و حوائج خود را از این خاندان پیگیری می‌کنند؛ بنابراین همه ما باید افتخار کنیم که در این جریان خادم هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در روز گذشته ۱۷۲هزارو۹۹۲نفر ورودی به مشهد داشتیم، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰هزارو۹۱۹نفر از طریق فرودگاه، ۱۸هزارو۴۲۱نفر از طریق راه‌آهن، ۳۱هزارو۹۸۰نفر از طریق حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و ۱۱۱هزارو۶۷۲نفر از طریق جاده‌ای با وسیله نقلیه شخصی وارد مشهد شدند.

وی اضافه کرد: مجموع آمار ورودی زائران از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته که ۳۳روز خدمتگزاری می‌شود، ۱۱میلیون‌و۱۲۷هزارو۷۳۵نفر بوده که سهم فرودگاه ۳۵۱هزارو۶۸نفر، راه‌آهن ۶۱۶هزارو۳۵۸نفر، حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۸۸۰هزارو۱۳۸نفر و حمل‌ونقل جاده‌ای شخصی ۹میلیون‌و۲۸۰هزارو۱۷۱نفر است.

گنابادی‌نژا‌د بیان کرد: مجموع ظرفیت اقامتی بهره‌برداری‌شده استان اعم از رسمی، موقت و اضطراری ۳۸درصد از کل ظرفیت اسکان بوده که رسمی ۵۳درصد، موقت ۵۵درصد و اضطراری ۲۱درصد است. مدت متوسط اقامت زائران در ایام نوروز نیز سه روز بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه از مجموع اولویت‌هایی که در شبکه مسائل خدمتگزاری به زائران داشتیم، تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها و کالا‌ها بوده است، تصریح کرد: از مجموع تخلفات از ۱۵ اسفند تا ۱۸ فروردین سه تخلف عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه ۳۸درصد، گران‌فروشی ۳۰درصد و عدم صدور صورت‌حساب معتبر و فاکتور فروش ۱۳درصد در صدر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گزارشات دریافتی و شکایات مردمی به ۱۲۴ از ۱۵ اسفند تا ۱۸ فروردین به ترتیب بیشترین شکایات مربوط به مواد خوراکی و غذایی ۲۰درصد، مواد پروتئینی ۲۰درصد، میوه‌جات و سبزیجات و نان ۱۰درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد گفت: پنج دانشگاه علوم پزشکی استان در این مدت خدمت‌رسانی کردند و کار گسترده‌ای انجام دادند. از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۹۰هزارو۵۶۶بازدید، نظارت و کنترل انجام شده و علاوه بر این ۲۰هزارو۹۸۴مورد اعمال قانون بوده که شامل اخطار معرفی به مراجع قضایی و پلمب بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: برای تأمین سوخت از ۲۵ اسفند تاکنون، ۲۴۶میلیون لیتر سوخت مصرف‌شده که متوسط مصرف روزانه ۷.۸میلیون لیتر در روز بوده و ۹درصد افزایش مصرف سوخت داشتیم.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله در روز‌های پایانی، ظرفیت اسکان است که در این زمینه آمادگی حداکثری داریم. در تأمین کالا، ارزاق، تنظیم بازار و نظارت نیز آمادگی‌های حداکثری وجود خواهد داشت. برای بازگشت زائران نیز کمیته حمل‌ونقل در آمادگی قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->